Kodak (США)

Kodak - американська торгова марка фототехніки і електроніки. На початку свого шляху компанія Kodak займалася виробництвом плівок. Пізніше в асортименті з'явилися фотоапарати, заряджені фірмовою плівкою, об'єктиви, фотохимия та інша фото-продукція.

Kodak - легендарний виробник, який так багато зробив для розвитку аматорської фотографії.

Американська компанія, заснована в 1881 році винахідником Джорджем Істменом (George Eastman), спільно з бізнесменом Генрі Стронгом (Henry Strong). Цікаво, що Істмен був простим банківським службовцям. Просто у нього було одне пристрасне хобі - фотографія. Своїй улюбленій справі він віддавався кожен раз коли була така можливість. Тут важливо відзначити, що в ті роки це було аж ніяк не так то просто, обладнання було громіздким і вкрай незручним, а для того, щоб проявити відзнятий матеріал були потрібні неабиякі пізнання в хімії. Для того, щоб зробити виїзну фотосесію, фотографу часом доводилося наймати візника, та ще й користуватися послугами помічника.

Винахід Істмена полягав в особливому способі нанесення фотоемульсії на спеціальні пластини, а пізніше і на плівку. У 1885 році в американському місті Рочестері з'явилася компанія Eastman Dry Plate Company, що займалася виробництвом плівки.

У 1988 році відбулася знаменна подія - з'явився перший фотоапарат Kodak. Він продавався вже зарядженим плівкою на 100 кадрів. Вартість пристрою складала 25 доларів. Сума чимала на ті часи, проте пристрій все одно можна було назвати доступним. Фотографія приходить в маси.

У тому ж році в вересні назву «Kodak» було зареєстровано як торгова марка. Легенда свідчить, що Істман в силу деяких причин дуже любив букву «К» і в той же самий час хотів, щоб назва його марки було унікальним словом, ніде більше не зустрічається. Про те, що на березі Дніпра з 1635 року існувала польська фортеця Кодак, він не знав. Втім, про це взагалі мало хто знав тоді і мало хто знає сьогодні. так що слово все одно можна вважати унікальним.

Почалася масова рекламна компанія, основним змістом якої була «ви натискаєте на кнопку, ми робимо все інше». Ніколи ще до цього фото не була так проста і доступні непрофесіоналам. З'являється ще більш дешевий фотоапарат з плівкою на 6 кадрів, за ціною в 1 долар. При цьому вартість додаткової плівки для нього становила 15 центів. Домігшись визнання виробленої їй продукції, в 1892 році компанія змінює назву Eastman Kodak Co.

Історія Kodak з початку минулого століття по середину 70-х років - це історія невпинного розширення виробництва і появи нових товарів, так чи інакше мають відношення до фотографії - плівок, об'єктивів, різних хімікатів, самих фотоапаратів і т. П. Було поглинена чимало конкурентів і виробників всілякої продукції.

Проте в другій половині 20-го століття компанія допустила дві серйозні помилки, які коштували їй в результаті значної частини ринку, а потім і зовсім призвели до банкрутства. Спочатку Kodak упустила момент приходу на ринок японського виробника Fujifilm, який запропонував споживачам плівку високої якості за нижчою ціною. Керівництво Kodak була впевнена, що споживачі все одно купуватимуть тільки її продукцію, покладаючись на бренд. Однак споживачі проголосували рублем, в результаті чого японці зуміли відхопити солідну частку ринку фотоплівки і фотопаперу.

Але найсерйознішою помилкою стало те, що Kodak прогледіла момент появи на ринку цифрових фотокамер. Перші моделі їх знімали, м'яко кажучи, огидно. Однак провідні уми того часу розуміли, що за цією технікою майбутнє. Ось тільки в керівництві компанії їх не було. У той час як інші виробники ставили сміливі експерименти з випуску цифрових камер, Kodak нарощувала обсяги випуску плівки. В результаті, коли вона все ж приступила до випуску цифрових камер, світ був уже поділений між Nikon і Canon. До того ж, бренд Kodak асоціювався у споживачів виключно з плівкою.

На початку 21-го століття плівка стала стрімко ставати нікому не потрібною. У 2006 році Kodak була змушена відмовитися від випуску цифрових фотоапаратів, продавши виробництво сінгапурської компанії Flextronics. А в 2009 році вона відмовилася і від випуску плівки. Всілякі спроби врятувати компанію не привели ні до чого. Мали місце спроби продажу патентів, судових позовів проти різних виробників, так чи інакше мають відношення до фотографії (включаючи навіть такі компанії, як Apple), продажу різних активів іншим виробникам. Все це ні до чого не привело. У січні 2012 року Eastman Kodak була визнана банкрутом.